Resultat fra foreldreundersøkelse og barnesamtaler 2023-24

En barnehage skal hele tiden prøve å øke kvaliteten, vi skal være en lærende organisasjon i praksis. En stor takk til dere alle som har gitt oss viktig tilbakemelding, nå skal vi ta dette med oss på en konstruktiv måte til barnas beste!

For å bli bedre må vi hele tiden justere oss etter virkeligheten (hva gjør vi bra, hva kan bli bedre), vi må vite hvor vi skal (hva sier rammeplan og forskning) og hvordan vi skal komme dit (hva skal vi gjøre/endre?).

I år fikk vi mer svar fra dere foreldre, hele 72,22% har svart (48% i fjor).

Veldig bra. Vi ser dere er fornøyde med mye, det er kjekt å se.

Kommunen signaliserer at vi skal være fornøyd med alle svar over 4 (delvis enig i påstanden), der 5 er best (helt enig).

Foreldreundersøkelsen:

Dette året scorer alle dere foreldre oss mellom 4-5 (noen få svarer "vet ikke" på enkelte spørsmål).

Vi får litt lavere score (4,4 i snitt) på om vi er flinke å informere dere om endringer i personalet, og på uteområdet (4 i snitt).

Det er betryggende at dere alle mener at barna er trygge på personalet (4,9), at vi er engasjerte og tar hensyn til barnets behov (4,7) og at barnet trives (4,9). Det er et viktig grunnlag for at barna skal utvikle seg bra, lære, leke og trives.

Barnesamtaler på klatremus:

Det gikk igjen hos alle at de trives/det er "gøy" å gå i barnehagen, de har minst en/flere å leke med, de vet hva de skal gjør om det skje noe som ikke er greit med seg selv/andre.

Det kom også i år frem at de voksne er ekstra kjekke å være med når de leker. Helt i tråd med forskningen på barnehagefeltet!

Vi vil igjen takke dere for viktige tilbakemeldinger i det daglige og her, dere gjør oss bedre og tryggere i arbeidet med å sette verdifulle spor!